(stad)

In de stad Utrecht zijn een aantal Amnesty-groepen actief. De Utrechtse groepen hebben enkele gezamenlijke activiteiten. Zo worden er ieder jaar een aantal vaste Utrechtse stadsacties gehouden.

De Utrechtse groepen:

Groep 017: Utrecht dossier-groep (klik voor meer informatie) aicolor

Groep 573: Utrecht studentengroep (eigen website: klik voor meer informatie)

Scholengroep (klik voor meer informatie)

Stadsacties:

Tentoonstelling '10 visuele argumenten voor vrijheid van meningsuiting' is van 14 november tot 11 december 2018 te zien in de Domkerk te Utrecht. Meer info hier

Op 10 december, de internationale dag van de rechten van de mens, en de laatste dag van de tentoonstelling, staan we graag stil bij de toekomst van Vrijheid van Meningsuiting met een publieke lezing met discussie. Zie programma hier.

-- Actie op bevrijdingsdag. Op 5 mei zijn we elk jaar met een actie aanwezig op het bevrijdingsfestival in Utrecht.

-- Human Rights Walk Kinderrechten: http://www.utrecht.amnesty.nl/index.php/2-ongecategoriseerd/25-human-rights-walk-utrecht-kinderrechten

-- De Sponsorloop :
Van 1988 t/m 2010 was de binnenstad van Utrecht het toneel voor de jaarlijkse Amnesty International Sponsorloop die niet alleen veel geld voor Amnesty opleverde, maar bovendien voor alle betrokkenen een heel gezellige en sportieve middag.betekende. De Stichting Sponsorloop Utrecht organiseerde op zondag 20 september 2015 een sponsorloop ten bate van Amnesty International in het Griftpark.

-- Op 10 december, Dag van de Rechten van de Mens, is Amnesty Utrecht ook actief in de stad. Meer info komt op de homepage te staan zodra we de details weten.

Individuele actie:

Als u liever op individuele basis actief wilt worden voor Amnesty kan dat ook.

De diverse mogelijkheden vindt u op de actiepagina op de landelijke website.

Actief worden op een andere manier:
Amnesty heeft een speciale pagina die kan helpen om uit te vinden welke vorm van actief zijn bij je past.

Jaarlijkse collecteweek

De collecteweek was van 11-03-2018 t/m 17-03-2018, zie https://www.amnesty.nl/steun-amnesty/landelijke-collecte

Giften aan Amnesty Utrecht:
Wilt u de Amnesty groepen in Utrecht een gift geven? Dat kan! Ons bankrekeningnummer is: NL 06 TRIO 0197 7071 73 t.n.v Amnesty centale kas Utrecht.

Amnesty SPOEDACTIES:

Wil je nu meteen iets doen? Ga dan nu naar https://spoedacties.amnesty.nl/ en kom in actie!

• Laatste wijziging: 19 mei 2019.